Aκολουθήστε μας

ΠΕΡΙ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Η ΓΚΑΦΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Μετά από ισχυρισμούς και διάφορα σχόλια στο διαδίκτυο στελέχους της δημοτικής αρχής περί ψευδών και παραπλανητικών στοιχείων που συμπεριλαμβάνονται στο άρθρο μου
που δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας των Τοπικών Νέων
με τίτλο:

«Χάθηκε η ευκαιρία για την οδική ασφάλεια»,
προβαίνουμε σε διαπιστώσεις αλλά και θέτουμε κάποια ερωτήματα.

Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι η Δημοτική Αρχή δεν γνωρίζει τις δράσεις και τα προγράμματα που υλοποιούνται κατά καιρούς με αρωγούς την κυβέρνηση και βέβαια την Ε.Ε που μέσω «εργαλείων» της είναι και ο βασικός χρηματοδότης.

Προφανώς η Δημοτική Αρχή από τα όσα υποστηρίζει εξακολουθεί να μην γνωρίζει το πρόγραμμα της Οδικής Ασφάλειας που ανακοινώθηκε στις 3 Ιουλίου 2022 από το υπουργείο Εσωτερικών και διήρκησε μέχρι τις 29 του ίδιου μήνα με ύψος προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ για δήμους από είκοσι ως 100.000 κατοίκων.

Προφανώς η Δημοτική Αρχή δεν ενδιαφέρεται για τα κοινοτικά προγράμματα αφού εισπράττει από κατοίκους και επιχειρήσεις, καθώς τα έχει θεσπίσει, ίσως τα ακριβότερα δημοτικά τέλη σε όλη την Ελλάδα.

Συνεπάγεται «λεφτά υπάρχουν» άρα που να …τρέχουμε για προγράμματα και άλλα συναφή, ξοδεύουμε από τα δικά μας.

Προφανώς η Δημοτική Αρχή που ζητά από εμάς τη λίστα δήμων που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της Οδικής Ασφάλειας, είναι απομονωμένη και δεν συνομιλεί με άλλους δημάρχους.

Γιατί αν συνομιλούσε θα μοιραζόταν για παράδειγμα την αγωνία της Αθήνας, του Αμαρουσίου, της Κηφισιάς, της Αγίας Παρασκευής, της Φυλής, που δημοπράτησε, και πολλών άλλων δήμων της Αττικής που έχουν ενταχθεί ή περιμένουν την έγκριση έχοντας καταθέσει φάκελο αίτησης.
Μάλιστα θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στη Δημοτική Αρχή ότι έχει στα χέρια της μια μελέτη του ΣΒΑΚ(ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ) και αυτή θα διευκόλυνε πολύ τη διαδικασία για να ενταχθεί στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εσωτερικών. Την ξέχασε;

Ας ελπίσουμε να μην παραμείνει στα συρτάρια ως ακόμη μια μελέτη.

Τέλος για την ιστορία 3 δήμοι στην Αττική μεταξύ των οποίων ο δικός μας ο δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού δεν κατέθεσαν αίτηση!

Τέλος, θα πρέπει να μας αναφέρει η Δημοτική Αρχή με πάσα λεπτομέρεια τα έργα που έχει δηλώσει στα προγράμματα και εάν έχει δηλώσει:

«Αντώνης Τρίτσης»,
«Ψηφιακό Μετασχηματισμό», «Smart City’s»,
«Ηλέκτρα»
«Pay as you throw»

και άλλα, για τα οποία θα επανέλθουμε, στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού διαλόγου για το συμφέρον των δημοτών και του δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού.

Επιγραμματικά η Δημοτική Αρχή προτίμησε να ξοδέψει εκατομμύρια ευρώ για δρόμους από τα ταμεία του δήμου αντί να τα πάρει από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Έτσι στη σελίδα του δήμου Φιλοθέης Ψυχικού δεσπόζει ο διαγωνισμός του δήμου για έργα ασφαλτόστρωσης συνολικού προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ.

Αν κάποιος όμως διαβάσει τον διαγωνισμό θα διαπιστώσει, ότι το έργο μελετήθηκε πέρυσι, δημοπρατήθηκε στο τέλος του 2022 και θα τελειώσει το 2024 σύμφωνα με το δικαίωμα αποπεράτωσης που έχει ο ανάδοχος του.
Με λίγα λόγια το έργο αναμένεται να ξεκινήσει άνοιξη προς καλοκαίρι και φέτος ο ανάδοχος μπορεί να εκτελέσει μέχρι 600.000 ευρώ και μετά από δύο χρόνια να έχει ολοκληρώσει. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι ένα τέτοιο έργο θεωρείται μικρής κλίμακας και κανονικά δεν θα έπρεπε να δοθεί τόσο μεγάλο χρονικό περιθώριο στην ολοκλήρωση της εργολαβίας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες μια μεσαία τεχνική εταιρία (πτυχία β’ γ’ τάξης), με δικό της εξοπλισμό, το έργο αυτό μπορεί να το ολοκληρώσει μέσα σε δύο μήνες αλλά στον δήμο του
«Προάστιου Πρότυπου» του δημάρχου μας, μπορεί σε δύο χρόνια.

Τέλος καλό είναι να γνωρίζουν οι δημότες τον ανάδοχο και την έκπτωση που έδωσε για να πάρει το έργο.